رسام سیستم راهکاران

داستان موفقیت شرکت نفت ستاره خلیج فارس ماژول درخواست های مالی کارکنان

 معرفی شرکت نفت ستاره خلیج فارس

 شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس، به‌عنوان نخستین پالایشگاه طراحی شده بر اساس خوراک میعانات گازی با ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه در روز شامل واحدهای تقطیر، پالایش گاز مایع، تبدیل کاتالیستی، پالایش نفتا، ایزومریزاسیون، پالایش نفت سفید و نفت گاز با هدف تولید بنزین، گاز مایع،هیدروژن، گوگرد و سوخت جت در کنار پالایشگاه نفت بندرعباس ساخته شده‌است. خوراک مورد نیاز این پالایشگاه با یک خط لوله به طول بیش از ۴۸۵ کیلومتر از پالایشگاه‌های گاز پارس جنوبی تأمین شده‌است. این پالایشگاه هم اکنون 50% از تولید بنزین مورد نیاز کشور را تامین می کند. 

ساخت این پالایشگاه با ۷۰۰ هکتار مساحت از سال ۱۳۸۵ آغاز شد و در پایان سال ۱۳۹۷ سه فاز نخست آن به بهره‌برداری رسید و اکنون بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی در جهان می‌باشد.

 نیاز اصلی کسب و کار

 با توجه به تعداد بالای نیروی انسانی در شرکت نفت ستاره خلیج فارس، مدیریت درخواست های کارکنان از جمله درخواست مالی کارکنان( شامل درخواست وام، درخواست گواهی و درخواست مساعده) به صورت غیر یکپارچه با سیستم های کارگزینی و جبران خدمات انجام می شد که امری زمان بر و همراه با خطاهای انسانی بود.

همچنین امکان تهیه گزارشات مد نظر مدیران نیز به دلیل پراکندگی و عدم دسترسی به اطلاعات جامع در لحظه، فعالیتی پیچیده محسوب می شد. بنابراین نیاز به راهکاری در شرکت وجود داشت تا بتواند یکپارچه با نرم افزارهای راهکاران (کارگزینی و جبران خدمات)، این فرایند را به شکل مکانیزه پیاده سازی نماید و از اتلاف زمان نیز جلوگیری کند. 

جناب آقای مهندس مهدی بحرینی مدیر فنآوری اطلاعات و ارتباطات در این رابطه می گویند:

مکانیزاسیون فرآیندها، خصوصا حوزه سرمایه انسانی در مجموعه نفت ستاره که بالغ بر 3700 نفر پرسنل دارد یکی از اهداف واحد انفورماتیک شرکت نفت ستاره خلیج فارس بوده که در گام نخست با بکار گیری از ماژول درخواست های مالی کارکنان قدمی موثری در راستای تحقق این هدف برداشته شده است. 

 ایشان از دیگر مزایای به کارگیری این ماژول به موارد زیر اشاره کردند:

  • روال مند نمودن فرآیندهای درخواست وام، گواهی کسر از حقوق و مساعده
  • حذف فرم های دستی و کاغذی و گردش مکانیزه فرآیندها
  • ایجاد و اعمال کنترل های مورد نیاز بصورت هوشمند و سیستمی 
  • ایجاد اطلاعات آماری از عملکرد واحد اداری در خصوص ارائه این خدمات به کارکنان 

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 3 دقیقه است

    Scroll to Top
    Scroll to Top