رسام سیستم راهکاران

داستان موفقیت شرکت نظم‌آوران صنعت و معدن گل‌ گهر ماژول مدیریت مناقصات و قراردادها

معرفی شرکت نظم‌آوران صنعت و معدن گل گهر (سهامی خاص)

شرکت نظم‌آوران صنعت و معدن گل گهر، در راستای تکمیل چرخه تولید آهن و فولاد در منطقه گل گهر، کارخانجات متعددی راه‌اندازی کرده و تعدادی هم در شرف بهره‌برداری دارد.

با توجه به سوابق 25 سال بهره‌برداری در منطقه و ارزیابی و بررسی، تجزیه‌ و تحلیل تجارب فنی و مدیریتی اعم از خدمات پشتیبانی و تخصصی فنی، سهامداران تصمیم گرفتند شرکتی تاسیس کنند که به طور تخصصی متصدی امور بهره‌برداری و راهبری خطوط تولید در منطقه باشد.

همچنین بهره‌برداری از کنسانتره، گندله، آهن اسفنجی و موارد دیگر را به این شرکت محول تا در راستای تحقق اهداف گل گهر و سیاست‌گذاری نظام مقدس جمهوری اسلامی در خصوص بومی‌سازی دانش فنی و صنعت گام بردارد. این مجموعه‌ مدتی است از ماژول مدیریت مناقصات و قراردادهای راهکاران همکاران سیستم استفاده می‌کند.

 

نیاز اصلی کسب‌وکار

در شرکت نظم‌آوران صنعت و معدن گل گهر حجم قراردادها و مناقصاتی که در طول سال برگزار می‌شود بسیار بالا است. مدیریت اطلاعات مناقصات، و قراردادها و صورت وضعیت‌هایی که به شکل مداوم به مجموعه وارد می‌شدند بسیار دشوار بود.

 همچنین نظارت بر اجرای قرارداد تا مرحله دریافت صورت وضعیت‌ها، همگی با اتوماسیون اداری یا با پیگیری‌های تلفنی انجام می‌شد و پیگیری تایید صورت وضعیت‌ها فرایندی زمان‌بر بود و هیچ اطلاعات تجمیعی در مجموعه وجود نداشت.

بنابراین ایجاد یک بستر برای حفظ و نگهداری اطلاعات تک تک فرآیندهای جاری در سازمان به دلیل جزیره‌ای عمل کردن واحدهای مختلف یک دغدغه برای مجموعه به حساب می‌آمد.

همچنین گزارش و آمار دقیق و سیستمی از عملکرد واحدهای مختلف در راستای پیش‌برد قراردادها در دست نبود. اینکه واحدهای امور قراردادها، مناقصات، برنامه‌ریزی، مالی و سایر واحدهای ذی‌ربط با چه حجمی از فعالیت در راستای پیشبرد قراردادها مواجه هستند یا اینکه این فرآیندها در کجا نیازمند بهبود هستند.

 

جناب آقای مهندس فیروزآبادی مدیر پروژه استقرار، در خصوص به‌کارگیری از این راهکار می‌گوید:

با استقرار و به‌کارگیری ماژول مدیریت مناقصات و قراردادها، اطلاعات از همان ابتدای فرآیند یعنی درخواست واحد‌های مختلف برای امور پیمانی و عقد قرارداد و ارسال صورت وضعیت‌ها از طرف پیمانکاران کاملا در راهکاران حفظ و نگهداری می‌شود.

 با توجه به حجم زیاد اطلاعات و بستر ایجاد شده در ماژول مدیریت مناقصات و قراردادها، پراکندگی اطلاعات از بین رفته و دسترسی و گزارش‌گیری از تمام مراحل سهل و آسان شده است.

 آقای فیروزآبادی از دیگر مزایای این ماژول به موارد زیر اشاره می‌کند:
  • مستندسازی اطلاعات درخواست واحد‌های مختف در خصوص امور پیمانی
  • آرشیو مستندات تمام اسناد فنی، مالی و مکاتبات مناقصات و قراردادها
  • ایجاد دیتابیس کامل و جامع از اطلاعات صورت وضعیت‌های ارائه شده توسط پیمانکاران
  • انجام محاسبات مبالغ صورت وضعیت‌های فنی ارائه شده به مجموعه
  • ایجاد گزارش‌های مورد نیاز مجموعه برای بررسی قراردادهای منقعد شده با شرکت‌های مختلف

درباره نویسنده

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ضبط پیام صوتی

زمان هر پیام صوتی 3 دقیقه است

    Scroll to Top
    Scroll to Top